Szkolenia biznesowe dzielą się na dwa rodzaje: otwarte i zamknięte. Szkolenia otwarte mają charakter publiczny – może wziąć w nich udział każdy, temat jest sztywny (tj. nie zależy od uczestników szkoleń, ich kompetencji, preferencji itd.). Natomiast szkolenia zamknięte są dostosowywane do poszczególnych klientów (np. firm), zarówno pod względem miejsca, organizacji, przebiegu, jak i opracowywanego materiału. Trenerzy biznesowi spierają się co do tego, czy lepsza jest pierwsza z powyższych form, czy może druga, jednak nie ma wątpliwości, że to właśnie szkolenie zamknięte jest dziś synonimem rozwoju dla wielu firm.
Szkolenia zamknięte można organizować nawet w siedzibie własnego przedsiębiorstwa. Wszystko jest kwestią dogadania się z wybranym trenerem, i to także jeśli chodzi o przerabiany program. Najlepiej, gdy są to szkolenia z uczestnikami w ilości nieprzekraczającej trzydziestu osób. Dobrym rozwiązaniem są również szkolenia podczas wyjazdów integracyjnych – wówczas, jako że atmosfera na takich wyjazdach jest raczej luźna i nieformalna – uczestnicy zaangażują się w omawiane zagadnienia w o wiele większym stopniu.